Hello.Goodbye?!

18 september 2012 - Paramaribo, Suriname

Ja hoor, ik zit nu veilig op mijn kamertje in Paramaribo, Suriname. Maar dat heeft wel wat uurtjes geduurd!

Om te beginnen natuurlijk de bijbehorende onmisbare koffer-inpak-stress. Na die eenmaal overleeft te hebben ging mijn reis verder naar Schiphol. Marije en ik werden uitgezwaaid door mam, pap, Caspar, Lisan, Dian, Lotte, Marije's mam en daar nog een vriendin van. Een gezellig clubje bijeen! Dat zal er vast vanaf hebben gestraald.... Want daar kwam avontuurtje 1....

'Ik ben van het programma Hello Goodbye, als ik zo kijk heb ik het idee dat jullie niet allemaal op reis gaan? Wie gaat er weg?' 'Eeuhh... wij...' (zeiden de avonturiertjes voorzichtig). Na nog even gebabbeld te hebben werd ons verteld dat het kon zijn dat Joris Linssen met zijn cameraploeg nog even langs zou komen. Oplossing: snel inchecken en door de douane! Bye Joris Linssen, Hello Suriname!

De vliegreis is vervolgens prima verlopen! Ik heb me goed vermaakt met films en series en.. het Surinameboekje van mijn vriendinnetjes! Super lieve berichtjes, en ook hele grappige. Super gaaf om dat allemaal te lezen. Thanks honeys!

Onze stagebegeleider haalde Marije en mij op van het vliegveld, en bracht ons naar ons 'stekkie'. Het is een fijn kamertje met eigen douche, eigen wc, een bureau (met lade), een koelkastje en een kast. Daar kon ik mijn spulletjes wel in kwijt! Dus ik begon met goede moed aan het uitpakken van mijn koffers.

'He, wat ziet mijn oog daar!' Inderdaad, ik kreeg een pakje mee wat ik pas op mijn kamertje mocht openen, dus openen maar! Uit het pakje kwamen 2 dvd's en een 'würfelbekske mit wurfels'. Ook dat toverde weer een grote lach op mijn gezicht. En met al mijn nieuwsgierigheid begon ik met de dvd van de drumband... Marije (nu ook buurvrouw) hoorde mij in haar kamer nog lachen. Fantastisch jongens! Dat ik jullie ga missen kan ik echt niet omheen!.. 'Ich bin wie du..' haha.

Op naar de volgende dvd. Lieve collega's van Liesbeth (kei leuk!), vrienden, familie, mijn super lieve oma... en Cor, haha. Bedankt voor jullie filmpjes! Ik moest echt hard lachen. Ron, ik heb altijd al gedacht dat rode lippenstift jou goed zou staan! En Cor, ik lever kwaliteit, daat mot emus anders zien prutswerk zien gewes!. Super tof bericht van mijn kippeboutje die nu voor stage in Zweden zit! Lief berichtje van oma waarbij ik een brok in mijn keel kreeg. En alle anderen ook kei tof!

En 'á ce moment' ben ik hier aan het typen. Het is hier nu 22.22, terwijl jullie lekker in dromenland zijn (03.22). Ik wil graag nog iedereen bedanken die zondag is geweest! Ook dat was kei tof, en kei leuke verrassingen!

Ik ga nu lekker slapen,

Liefs Claire

* Vertaling voor Cor: op dit moment

1. Moniek:
    Joww clairtje!!

Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en een fijne reis hebt gehad:D Laat het avontuurt maar beginne:P haha.. Slaap lekker:D

Xxx
  2. Debby nellen:
    ha Claire,

heerlijk.... je bent er alles nieuw.... effe zakken... en heel veel plezier

lieve groet Debby en Bart
  3. Anita:
    19 september 2012
    Fijn om te horen :) Geniet ervan.

Groet Anita en John
  4. Fréderique:
    19 september 2012
    'Kei’ leuk verhaal lieve Claire!! I will follow! I will follow YOU :-)

GENIET!! Tot over 4,5 maand!! In SURI!! X
  5. Tina:
    Nichtjeeeee!
    Goed te lezen dat je goed bent aangekomen :) Ik wens je heeel veel plezier!
    Ik heb me meteen ingeschreven voor je verhaaltjes, je schrijft leuk! :)

liefs,
    Tina

P.s. ECHT niet verliefd worden he..........
  6. Lisa:
    Haa claire.
    Gelukkig vond je het boekje leuk! En fijn dat je goed bent aangekomen.
    En nu lekker genieten! (en wat werken.. )
    X lisa
  7. Marianne:
    Ha Claire,

Goed aangekomen, fijn om te lezen.
    Hello; Goodbye : dat hebben jullie weer :)

Heel veel plezier in Suriname en schrijf vooral veel verhalen, leuk!

Soko, soko!

Groet Marianne
  8. Aniek:
    Haaa Clairetje!!

Wat super fijn dat je aan bent gekomen en het volgens mij al naar je zin hebt! Ben nu al benieuwd naar je verhaaltjes en hoe het je gaat bevallen! Succes op stage em veel plzier! XLiefs
  9. Hanneke:
    19 september 2012
    Claire, wat een leuk verhaal, je schrijft erg leuk :) Kijk nu al uit naar je volgende verhalen, veel plezier samet met Marije x
  10. Annelies de swart:
    heej nichtje,
    mooi goed aangekomen, het feest kan beginnen en vergeet niet te studeren he!!
  11. Inge:
    19 september 2012
    Heerlijk om te horen hoe de reis begonnen is. Héél veel plezier daar in
    Suriname, ga er een geweldig tijd van maken, maar dat komt volgens mij helemaal goed!!

Xx Inge
  12. Kim:
    Heej Clairetje!
    Wat fijn dat je bent aangekomen, nu kan het avontuur echt beginnen! Wel jammer dat je niet bij hello goodbye komt haha dat had ik graag willen zien! Geniet ervan, ik kijk alweer uit naar een volgend verhaaltje!
    Liefs Kim
  13. Danique:
    20 september 2012
    Haa lief vega kippetje van me!!

Hahaha nais story!
    Ohhh..nie leuk dat ge gevlucht ziet vur Joris Linssen, als ik ow doa toch op tv haj gespot was ik nie mer bej gekommen!
    Goed te lezen dat de first impression in ieder geval goed is! (Impression two: "moiie donkere mannetjes", ook al opgedoan?)

Lieverdje, hieeeel veul plezier doa! Lekker relaxen, genieten (bitje lieren), en feeessttteeee........!!

Love Yu
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Danique
  14. Patricia:
    Ha Claire.

Fijn dat je goed aangekomen bent!
    Volgens mij ga je het daar in Afrika ;-) wel naar je zin krijgen!
    Heel veel plezier!!!!!

Liefs Patricia
  15. Sharon:
    Ha Claire,

Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen. Heeeeel jammer dat jullie Joris hebben ontlopen, had je graag nog gezien op tv! Tot het volgende verhaal!

Liefs Sharon
  16. Ilona:
    Hey Clairtje, Schwannie!!!

Goed om te horen dat je daar al op je plekje zit:D En het zonnetje schijnt lekker fel zo te zien. Haha als jullie nog geinterviewd waren!!! Dat zou echt zooo vet geweest zijn. Nog veel plezier daar en binnenkort een keertje skypen?;)
  17. Garda:
    22 september 2012
    aaaaaaaaaaaah.....wat jammer, had je graag bij Joris gezien:) Fijn dat de omgeving naar je zin is, daar moet je het tenslotte de komende tijd mee doen. Geniet!!!!